Els mitjans de comunicació parlen de la nostra participació en un projecte sobre la qualitat de l’aire en el marc de STEAMCat

Aquest curs passat, el nostre institut va ser acceptat al programa STEAMCat del Departament d’Educació de la Generalitat. És un programa que vol fomentar l’interès de l’alumnat de primària i secundària per les ciències, la tecnologia i les matemàtiques, que es treballen de manera i més integrada, i també estimula la creativitat mitjançant l’art i el disseny amb l’objectiu de motivar el conjunt de l’alumnat i afavorir la presència de dones i d’alumnat socialment desfavorit en els estudis i professions cientificotecnològiques. Som l’únic institut de tota la demarcació de Girona que forma part d’aquest programa, en el qual també es troba l’escola Camins de Banyoles.

Ara aquest programa s’amplia amb un projecte per mesurar la qualitat de l’aire, que es posarà en marxa durant aquest curs.

Ràdio Banyoles n’ha parlat i ha explicat que

Els dos centres banyolins i la resta de centres participants a l’EducaCont rebran uns equips senzills, consistents bàsicament en uns sensors i una caixa protectora. Amb aquest mecanisme, i assessorats per tècnics, els alumnes podran anar registrant els valors de presència a l’aire de l’entorn de dos contaminants concrets, partícules PM i diòxid de nitrogen. L’activitat estarà adaptada als nivells dels alumnes, segons si són de primària o de secundària (llegiu aquí tota la notícia).

El Punt Avui, per la seva banda, ha destacat que

Els alumnes d’escoles i centres de secundària catalans i de la resta de l’Estat tindran l’oportunitat de registrar la qualitat de l’aire del seu entorn a partir del curs que comença el mes que ve. L’activitat correspon al projecte EducaCont, que aglutina una disciplina tècnica –la robòtica–, el coneixement i el respecte pel medi ambient i el foment de la consciència social (llegiu aquí tota la notícia).

I el Diari de Girona detalla que

La iniciativa és el resultat final del treball posterior a la trobada de robòtica d’Olot, el Roobolot, i va ser presentada la setmana passada a la Garrotxa. Les escoles i instituts que vulguin participar-hi podran fer-ho a mesura que comenci el nou curs. De la demarcació de Girona ja hi ha tres centres inscrits, dos dels quals són de Banyoles: l’Ins Pla de l’Estany i l’Escola Camins. Aquests dos centres educatius han estat inscrits automàticament al projecte per formar part del programa de ciència i tecnologia SteamCat de la Generalitat (llegiu aquí tota la notícia).

I també Banyoles TV ha destacat que

Els alumnes de l’Institut Pla de l’Estany i de l’escola Camins de Banyoles podran registrar la qualitat de l’aire del seu entorn a partir del curs que comença el mes que ve. Són els dos centres educatius del Pla de l’Estany que estan integrats dins el programa de ciència i tecnologia SteamCat de la Generalitat (llegiu aquí tota la notícia).

El programa de mesurament de l’aire, anomenat EducaCont, que ara s’amplia a instituts i escoles va néixer en el marc de Robolot 2018, la trobada de robòtica didàctica que se celebra cada any a la capital de la Garrotxa. Podeu saber més sobre Educacont llegint aquest article i amb el video següent: