Els mitjans de comunicació parlen de la cloenda del Projecte Toni

Els mitjans de comunicació han parlat de la cloenda del Projecte TONI, que va tenir lloc ahir, i que en el marc de l’Auditori de Banyoles ha permès als alumnes dels instituts de Banyoles de presentar tot de projectes sobre la ciutat. Com explica Ràdio Banyoles

El projecte TONI és ’una iniciativa impulsada pels centres educatius i el Servei d’Educació de l’Ajuntament, amb l’objectiu de potenciar la participació dels alumnes en la vida social de la ciutat i fomentar l’emprenedoria i la creativitat. Les maquetes dels projectes s’exposaran els pròxims dies a la sala de plens de l’Ajuntament de Banyoles.

Banyoles TV també n’ha parlat i ha destacat que

Aquest any s’ha modificat una mica el format. Després de l’exposició inicial dels temes, es van escollir cinc temes. Cada centre va fer cinc grups, cadascun per un tema diferent. Durant aquest matí, els grups de cada institut s’han ajuntat per posar en comú les idees i elaborar una proposta única que, posteriorment han presentat davant els companys. Tècnics de l’Ajuntament i el Consell Comarcal han treballat amb els joves per ajudar-los a consensuar la idea. Concretament, els temes amb els que havien de treballar els joves eren la definició del nou projecte de la biblioteca, la dinamització de les pesqueres de l’Estany, el nou ceptrot de la colla de diables Gàrgoles de Foc, la conceptualització de residències per a gent gran i la definició i dinamització d’un espai d’oci per a joves que inclogui un cinema.

El Diari de Girona ha indicat que

L’Auditori Ateneu de Banyoles va acollir ahir la presentació de les 5 propostes del projecte TONI, «Tenim Oportunitats, Necessitem Idees», que promou l’emprenedoria entre l’alumnat de 2n, 3r i 4t d’ESO dels instituts de Banyoles. En aquesta edició, els alumnes van presentar diferents projectes després d’haver parlat amb entitats i recollir les seves necessitats. De les altres edicions del projecte TONI, han sorgit els projectes Punt de Salut Jove, el de Voluntaris per la Marató de TV3 i la Holi Color Party de les festes d’agost.

I, finalment, El Punt Avui destaca

Residències de gent gran, els usos de les pesqueres de l’estany, el disseny d’un ceptrot (la forca que identifica els grups) per a la colla de diables Gàrgoles de Foc, la futura biblioteca i l’obertura d’un cinema han estat els cinc temes de l’edició d’aquest any del projecte TONI (Tenim Oportunitats, Necessitem Idees) de Banyoles, en què equips d’alumnes d’ESO dels centres de secundària locals elaboren projectes de ciutat, en el marc de l’assignatura d’emprenedoria.

Estem molt contents que una iniciativa així trobi el ressò dels mitjans de comunicació!

Podeu llegir les notícies completes aquí: Ràdio Banyoles, Banyoles TV, Diari de Girona i El Punt Avui.