Els alumnes de segon d’APD participen en un projecte de recollida de roba solidari

El passat divendres 29 de març, l’alumnat de segon del cicle de grau mig d’APD (Atenció a Persones en situació de Dependència) de l’Institut Pla de l’Estany vam visitar les instal·lacions de Càritas Pla de l’Estany, en especial, l’espai que correspon al Projecte “El Rober”.

Els robers reciclen roba de segona mà que es trobi en bon estat per a la posterior distribució a les persones que la necessiten, contribueixen a enfortir la cultura de la reutilització i del consum responsable i són un primer punt de trobada i d’atenció a les persones més vulnerables.Aquest servei és gestionat per voluntaris que recullen, organitzen la roba que reben i distribueixen.

L’alumnat del Cicle formatiu treballa el Suport Domiciliari en persones en situació de dependència i en aquest mòdul professional aprenen a tenir cura de la roba a la llar.

Participar en aquest projecte del Rober ens brinda l’oportunitat, per una part, de poder treballar de forma pràctica i pedagògica els continguts del Mòdul Professional alhora que ens permet conèixer una associació de la comarca que ajuda a persones en risc d’exclusió social que no poden cobrir adequadament una necessitat bàsica com és la roba de vestir i de parament de la llar.

L’alumnat, per segon any consecutiu, iniciarà una campanya de recollida de roba a l’institut.

Tots plegats dissenyaran els cartells de difusió, escriuran una carta informativa per a les famílies i en faran difusió entre la comunitat educativa. La recollida s’iniciarà  el 24 d’abril i s’estendrà fins el 3 de maig.

Posteriorment es farà una tria de la roba (ens han sol·licitat roba en bon estat de temporada, sobretot per a joves i adolescents i també roba per a la llar), es rentarà, assecarà, planxarà, doblegar i s’organitzarà en caixes.

A finals de maig, portarem la roba a Càritas per fer-ne entrega.