Els alumnes de llatí viatgen als orígens romans de Barcelona

El passat dijous 14 de febrer els alumnes de Llatí de 1r de Batxillerat van anar d’excursió a Barcelona (Barcino) per descobrir-ne els seus origens romans.

En arribar, es van dirigir a les portes de la muralla sud de la ciutat i van seguir el cardo, un dels carrers principals de la ciutat, fins arribar a les termes romanes descobertes recentment. Van seguir la ruta fins la plaça del fòrum, l’actual plaça Sant Jaume i després van anar a veure les restes del temple dedicat a August, que va ser construït al final del s. l aC. A mig matí van visitar el museu d’Història de Barcelona on s’hi poden trobar restes arqueològiques molt ben conservades per saber com vivien i construïen els romans. Després, per acabar la ruta per la Barcelona romana, van visitar la Necròpoli, la Via Sepulcral i les restes de l’aqüeducte que està actualment en procés de reconstrucció.

A través d’aquesta sortida els alumnes han pogut conèixer de primera mà com era el traçat urbanístic dissenyat pels romans, a més, han vist el llegat romà que ens han deixat a Barcelona i han descobert l’orígen mitològic de la ciutat.