Els alumnes comenten les mesures de la qualitat de l’aire

Com ja us vam explicar, mesurem la qualitat de l’aire a través d’un mesurador de la concentració de CO2. Els alumnes comenten aquests resultats com a part de la seva formació integral. Avui publiquem el comentari d’en Pau Coca (1r de Batxillerat B) de les medicions d’un dia concret. En Pau també ha elaborat la gràfica, i la conclusió és que en general es veu un increment molt ràpid quan tanquem les finestres o les persianes,  obrim la porta, parlem alt… i que, per tant, cal complir escrupulosament amb les indicacions d’higiene i salubritat.

L’aula és als mòduls. Per tant, quan l’alumne parla de les finestres de dalt es refereix a les oscil·lobatents que hi ha a la part superior de cada finestra, mentre que les finestres grans són les convencionals.

L’aparell dona dades sobre la concentració de CO2 (en ppm), la temperatura(ºC), la humitat(%) i la pressió atmosfèrica (hPa) cada minut.

A la classe hi ha hagut activitat des de les 8:20 fins a les 14:30 excepte els 40 minuts de pati (11:05-11:45). Durant aquest lapse amb la classe buida hem tancat la porta i hem deixat les finestres obertes(les dues). S’observa clarament que la concentració de CO2  ha baixat (i la temperatura, tot i que no crec que estiguin gaire relacionades, simplement ha afectat el temps que ha fet durant el matí i potser, lleugerament, que nosaltres fóssim a dins).Tot i que no ho recordo gaire bé, crec les finestres de dalt han estat obertes tot el matí, i algunes de les grans han estat tancades durant algunes classes (probablement durant les primeres hores, ja que feia fred). La porta ha estat tancada menys a última hora.

Hi ha hagut dos grans increments de la concentració de CO2, durant la 3a hora i durant la 5a i els primers 5 minuts de la 6a. No trobo una explicació pel primer augment recordant la classe (potser hem tancat les finestres pel fred?). El segon diria que ha estat causat perquè hem abaixat les persianes per veure un vídeo i hem parlat amb un to alt mentre ens donaven les notes trimestrals. A més, durant el canvi de classe cap a la 6a  i just abans d’obrir totes les finestres i la porta, també hem pujat una mica el to de veu. La concentració ha caigut molt ràpid durant la 6a hora, el que demostra la importància de la ventil·lació.

En general es veu un increment molt ràpid quan tanquem les finestres o les persianes,  obrim la porta, parlem alt…

Com he dit, no crec que només amb les dades d’avui podem extreure conclusions sobre les mesures de temperatura. S’haurien d’analitzar les dades d’altres dies.