El Punt Avui i el Diari de Girona parlen de l’èxit dels nostres alumnes de DAM al concurs programame

El Punt Avui i el Diari de Girona parlen de l’èxit dels nostres alumnes del CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) al concurs estatal de programació “Programame”.

El Diari de Girona ha destacat que

Un equip del grau superior de programació de l’institut Pla de l’Estany de Banyoles va aconseguir la primera posició catalana i la tercera posició estatal en el campionat de programació ProgramaMe 2019, disputat a la Universitat Complutense de Madrid el divendres passat. L’equip està format per Francesc Arolas, Víctor Ortega i Sergi Tejada, tots ells alumnes del cicle formatiu de grau superior dual de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma. Tres instituts més de les comarques gironines van participar en el concurs: l’institut Bosc de la Coma (Olot), l’institut Sa Palomera (Blanes) i l’institut Montilivi (Girona), classificats en les posicions 8, 15 i 17, respectivament.

El Punt Avui, per la seva banda, ha destacat el bon funcionament del CFGS DAM i l’alt grau d’inserció laboral del seu alumnat:

En aquest curs que s’acaba, l’institut Pla de l’Estany tenia 50 estudiants de programació en el cicle mitjà i 20 en el cicle superior. Aquests últims aprenen amb el sistema dual, és a dir, fan pràctiques remunerades a empreses, al mateix temps que estudien, gràcies a un conveni de l’institut amb l’Associació d’Empreses de Noves Tecnologies de Girona (AENTEG).

Joan Coll, professor del cicle formatiu, explica que hi ha molta demanda d’estudiants en pràctiques (no se sol cobrir les necessitats de les empreses) i que, un cop acabats els estudis el més normal és que trobin feina de seguida, bé a l’empresa on han fet les pràctiques o bé en una altra. “Hi ha molta demanda de programadors, és un sector emergent ”, assegura Coll. D’altra banda, una part dels que acaben el cicle superior en lloc d’inserir-se laboralment completen la formació a la universitat.

Llegiu els articles complets aquí: