LES FOTOS DEL GRAN RECAPTE – SERVEI COMUNITARI DE 3r d’ESO

Aquest cap de setmana, divendres a la tarda i durant tot el dissabte, els nostres alumnes de 3r d’ESO han culminat un dels serveis comunitaris de l’Institut fent de voluntaris a alguns supermercats de Banyoles en el marc del Gran Recapte.

CLICANT AQUÍ PODEU VEURE TOTES LES FOTOS DE LES DUES JORNADES

(bé, encara en falten algunes: us avisarem quan les tinguem totes).

Els alumnes de 3r d’ESO han rebut formació sobre la fam al món i les necessitats alimentàries als països occidentals, sobre com participar amb el gran recapte, han recollit aliments a l’Institut, participen com a voluntaris a diversos supermercats i visitaran el magatzem de recollida d’aliments de Banyoles. Amb aquesta dinàmica, aprenen continguts curriculars, vinculen aquests aprenentatges al seu entorn i a la seva experiència, aprenen a participar en projectes socials. En definitiva el servei comunitari és “una acció que vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat”. Es porta a terme amb una metodologia d’Aprenentatge Servei, que consisteix en “una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en el qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo”.