Donació de sang organitzada pel Servei Comunitari de 3r d’ESO

Aquest segon trimestre, els alumnes de 3r estem realitzant el Servei Comunitari amb el Banc de Sang. La formació ha tingut lloc durant aquest mes de gener. Des del Banc de Sang es van oferir unes xerrades sobre la sang, el procés de donació i la necessitat que hi ha de donar sang. Des de diferents matèries s’ha anat fent un acompanyament a tot el projecte. D’aquesta manera, des de visual i plàstica s’ha estat treballant en el disseny del cartell; a biologia s’ha fet un tríptic informatiu sobre les donacions de sang; a tecnologia s’ha elaborat un obsequi pels donants; a matemàtiques s’està preparant un qüestionari per fer un estudi estadístic el dia de la donació … Tota aquesta etapa de formació, pretén involucrar els alumnes en aquest projecte i fer que prenguin consciència de la necessitat de donar sang.

Després d’adquirir els coneixements necessaris mitjançant aquesta etapa d’aprenentatge i formació, els alumnes han començat a fer la difusió de la jornada de donació. En aquest sentit, des de l’escola L’Entorn, se’ns va oferir la possibilitat de que els nostres alumnes de 3r poguessin fer unes xerrades pels alumnes de 5è de primària. Ha estat una molt bona oportunitat poder anar-hi i convertir-se en promotors de la campanya, transmetent tot allò que havien après. Ha estat una experiència molt bonica i enriquidora.

Les donacions de sang tindran lloc els dies següents:

• el proper dimarts 26 de març, de 16h a 21h al Centre Cívic de Porqueres
  • el dissabte 9 de març, de 10h a 13:30 i de 16h a 20:30h a la Clínica Salus de Banyoles.

Us hi esperem a tots i a totes!