DIAMANTES NEGROS DEL FÚTBOL: Del text a la vida real

Els alumnes de 3r treballen el reportatge  amb Diamantes negros del fútbol, text que hi ha en el llibre de Lengua Castellana. Dins d’aquest context, fa uns dies, el grup F va poder escoltar una xerrada sobre futbol i racisme durant la visita que ens van fer dos exalumnes del centre i actuals estudiants de 2n d’Electromecànica, Dawda Camara i Jaka Kebbeh, i de l’alumne de 2n de BTX , Arnau Congost.

Tots tres van parlar obertament sobre la seva experiència personal dins l’àmbit esportiu, ja que el primer és jugador de l’equip Juvenil A del Girona FC ( màxima categoria nacional a la seva edat), el segon va ser-ho de l’Àtletic Club Banyoles ( ho va haver de deixar per lesions ) i el tercer juga a l’equip Juvenil B del Girona FC. Van explicar les seves vivències i els records dels seus inicis, sobretot van valorar la importància de l’esforç i també de la sort que algú es fixés en ells. També van dir-nos que dins els equips no es viuen situacions de racisme perquè preval el companyerisme, però que en alguns camps de futbol sí que n’han viscut alguna.

La xerrada va ser molt interessant, perquè també van explicar la seva experiència en l’àmbit acadèmic i les decisions que van haver de prendre quan van acabar 4t d’ESO. Això es va relacionar amb el llibre de lectura d’aquest curs a 3r, Sweet sixteen, “basada en la història real de 9 estudiants negres que l’any 1957 van anar a un institut amb 2.500 alumnes blancs”.

Des d’aquí donem les gràcies a tots tres per la seva predisposició a l’hora d’acceptar la proposta de venir a parlar a la nostra aula.