Conferència sobre la memòria històrica

El filòsof i escriptor francès François-Marie Arouet (1694-1778), més conegut com a Voltaire, afirmà que “ La història dels grans esdeveniments del món, és poc més que la història dels seus crims ”.

Aquest proppassat dijous 10 de març, els alumnes de 4 ESO del nostre centre comprovaren, mercès a la conferència del Sr. Jordi Galofré, com aquesta asserció encara era vàlida avui dia. Aquest expert local sobre el franquisme, ens parlà de la repressió franquista que es va patir a Banyoles després de la Guerra Civil. Durant poc més d’una hora i quart, els alumnes descobriren la realitat històrica de famílies i coneguts del Pla de l’Estany.

Les explicacions del Sr. Galofré es complementaren amb la visió d’un documental sobre les víctimes i familiars de la repressió franquista a la nostra ciutat, realitzat a l’any 2005 en el marc d’un col·loqui sobre el franquisme que va organitzar el Centre d’Estudis Comarcals.

Aquesta xerrada s’emmarca dins del projecte “Memòria Històrica i Diàleg Intergeneracional”, impulsat des dels Àmbits d’Educació, Cultura i Benestar Social de l’Ajuntament de Banyoles i els centres d’Educació Secundària. El projecte, en el que col·labora el departament de socials del nostre institut, es basa en un diàleg obert entre els alumnes d’ESO i Batxillerat, amb la gent gran de la comarca que va viure la postguerra, es realitza en el 80è aniversari de l’esclat de la Guerra Civil espanyola.

memoriahistorica
A punt de començar

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *