Com ha afectat la COVID-19 a l’atenció a les persones en situació de dependència a les residències?

Fa uns dies, els alumnes de segon d’Atenció a les persones en situació de dependència que cursen els estudis en modalitat no Dual varen poder escoltar de la mà de la Mònica, directora de la residència “el Vellet”, com els ha afectat la COVID-19 a l’atenció a les persones en situació de dependència a les residències. La Mònica ens va explicar en una primera part quina és la normativa actual d’aplicació, la classificació dels centres per colors en funció de la situació epidemiològica, la sectorització dins dels centres, els Equips de Protecció Individual (EPI) necessaris per treballadors i usuaris a cada sector, els canvis en els protocols del centre… En definitiva, quins canvis organitzatius han implantat i com s’han adaptat a la nova realitat.

A la segona meitat de la xerrada, la Mònica va explicar com havien viscut els residents i treballadors del centre aquests 7 mesos. El que va sobtar més als alumnes va ser quan ens va explicar com havien hagut d’adaptar-se per poder mantenir el contacte amb els familiars a través de vídeo-trucades o com havien adaptat els protocols de comiat. També que tot i que molts residents fa mesos no surten del centre que ho portaven amb resignació però bé, alguns d’ells per l’edat ja han viscut en temps de guerra i d’altres pandèmies… Finalment també ens va explicar en quin grau pot afectar l’ús de mascareta i el compliment de les altres mesures de seguretat com la distància física als col·lectius més vulnerables. Molts d’ells necessiten contacte físic i llenguatge no verbal pel seu benestar.

Moltes gràcies pel teu temps i aquesta xerrada tan interessant Mònica!!!