Carta a les famílies i alumnes

Benvolgudes famílies i alumnes:

Arran de la pandèmia, aquest curs ha estat excepcional i tots i totes hem hagut de fer un sobreesforç per adaptar-nos a la situació. El curs vinent també serà excepcional i us volia explicar breument les novetats que us trobareu a l’Institut, sempre seguint les indicacions del Departament d’Educació:

• Es preveu començar el curs amb un 100% de presencialitat en els estudis d’ESO i Batxillerat i un 75-80% en els de Cicles formatius.
  • Hem organitzat la docència en grups estables d’alumnes per prevenir els contagis i facilitar-ne la traçabilitat si se’n produeixen. Per fer això, a l’ESO, hem substituït les matèries optatives per hores de projectes i a 4t hem preparat itineraris per conservar el caràcter orientatiu del final d’etapa. També hem ampliat un grup a tots els cursos per aconseguir aules menys denses i conservar la distància entre els alumnes.
  • A Batxillerat, també hem ampliat un grup per curs i així garantim grups estables gairebé durant el 100% del temps.
  • Malgrat que no era un requeriment del Departament, amb aquests grups nous hem baixat la ràtio d’alumnes per aula i afavorim, així, els aprenentatges. També ho hem fet als Cicles formatius quan ha sigut necessari.
  • Hem reduït el nombre de professors i professores que entren a cada grup de l’ESO.
  • Potenciarem les tutories, l’atenció individualitzada, l’aprenentatge autònom i la cultura digital per fer l’acompanyament emocional de l’alumnat, compensar les mancances del temps de confinament i preparar-los per fer front a qualsevol circumstància.
  • Posarem totes les mesures higièniques que indiqui el Departament (neteja d’espais i de mans, ventilació, etc.).
  • Ens preparem per si cal fer algun altre període de confinament.

Pel que fa a les famílies i als propis alumnes, també us demanarem la vostra col·laboració, no només pel que fa a l’esforç per aprendre, sinó també en l’observació de les normes de sanitat que regiran durant tot el curs. Especialment, serà important tenir cura de la pròpia salut, no venir a l’institut si hi ha símptomes de Covid 19 (o de qualsevol altra malaltia infecciosa), i pel que fa a l’alumnat, venir sempre a l’institut amb la mascareta posada (que us podreu treure quan el professorat us ho indiqui), i entrar a l’Institut i dirigir-se a les aules pels itineraris indicats. La no observació de les normes serà considerada una falta greument perjudicial.

Dir-vos, finalment, que a la pàgina web hi trobareu les tasques voluntàries per a l’estiu que tots els alumnes de 2n, 3r i 4t d’ESO ja heu rebut al correu, els llibres per a tots els cursos i el material necessari per a 1r d’ESO.

A començaments de setembre rebreu indicacions sobre les portes per on heu d’entrar a l’institut i els itineraris que haureu de seguir, i el material que heu de portar el primer dia de curs (que aquest any serà d’horari complet, de les 8.20 a les 14.30).

Us desitgem que passeu un bon estiu.

Genís Barnosell

director