Benvinguda

La sessió del primer dia de curs ha anat dirigida a donar la benviguda a tot l’alumnat. A les 09:20 han entrat tots els alumnes i les alumnes d’ESO que han anat a les seves tutories on han rebut una explicació sobre el nou curs que comença. Menció especial mereixen els de 1r d’ESO, que s’estrenen a l’Institut. Per això els hem reunit primer al pavelló on els hem explicat que a l’Institut tenen drets i deures. Entre els drets, el d’assistir a classe, el de rebre totes les atencions possibles perquè aprenguin, de ser avaluats amb justícia, de participar en el centre de diverses maneres com els delegats… Entre els deures n’hi ha dos de fonamentals: el deure d’estudiar i el de portar-se bé. Després han anat a les classes amb els tutors i tutores on se’ls ha explicat el funcionament del curs.

A les 11:30 hem fet la lliçó inaugural del batxillerat. L’ha pronunciada el doctor Narcís Soler, catedràtic de prehistòria a la Universitat de Girona i director de les excavacions arqueològiques de Serinyà. Ha explicat el valor de la formació en un món canviant i la importància d’interessar-se per totes les matèries. Ho ha fet amb el seu exemple personal, relatant les peripècies dels alumnes de batxillerat de fa anys (quan tots els de la província havien d’anar a Figueres o Girona, i explicant que ell va fer el batxillerat de ciències, després va fer una carrera de lletres i en la seva tasca de direcció de Serinyà col·labora sovint amb professionals de totes les especialitats per dur a terme les excavacions i anàlisi de les restes que troben).

bat

A les 14:30 hem donat la benvinguda als alumnes de cicles, de 1r i 2n d’Atenció a les Persones amb Discapacitat (en dual), de 1r i 2n de Sistemes Microinformàtics i Xarxes, i de 1r de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma -aquest darrer, és una novetat d’aquest any i també és en dual. Els hem expressat la importància de la formació i que els cicles formatius són un molt bona opció. Posteriorment, el tutors i tutores els han explicat el funcionament del curs.

IMG-20160913-WA0001

A tots plegats, doncs, benvinguts a l’Institut Pla de l’Estany!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *