Banyoles TV explica els premis que hem tret al Llegim Ciència de la Universitat de Vic

Banyoles TV ha explicat els quatre guardons que alumnes del nostre centre han obtingut al premi Llegim Ciència de la Universitat de Vic:

L’Institut Pla de l’Estany de Banyoles ha estat protagonista, aquest dimecres al matí, de l’acte d’entrega de la novena edició del Premi Llegim Ciència que organitza la Facultat de Ciències i Tecnologia de la Universitat de Vic a través del programa de divulgació científica “Ciència i Societat”. Els alumnes del centre de secundària banyolí s’han endut fins a quatre guardons en aquest certamen que pretén despertar l’interès per la literatura científica en els adolescents.

En l’edició d’aquest any el concurs ha partit de la lectura del llibre “Els crims de la taula periòdica” de Xavier Duran i Jordi de Manuel, per proposar dues modalitats de relat entre les quals podien escollir els estudiants. En la primera, se’ls proposava escriure un final alternatiu a la novel·la, on apareguessin noves pistes relacionades amb la taula periòdica dels elements. En la segona modalitat, s’havien de posar en la pell del protagonista del llibre original i convertir-se en periodistes per escriure un article complet, també relacionat amb la taula periòdica, que es pogués publicar al diari on treballa una altra de les protagonistes. En total s’han presentat 86 relats de joves de tercer i quart d’ESO de 19 centres de secundària de tot Catalunya.

Llegiu aquí tota la notícia.