Activitats de tutoria a 4t d’ESO

Durant el primer trimestre de curs els alumnes de 4t han tingut diverses xerrades a l’hora de tutoria, amb l’objectiu comú d’ajudar els alumnes a créixer com a persona i com a membre actiu d’una societat cada cop més global.

Una de les primeres xerrades va ser sobre el projecte de Càritas “Apadrina un avi”. Va venir la Magda Pijoan, que ens va explicar el projecte, en el qual els alumnes podien participar de forma voluntària. Estem contents de l’interès que van mostrar pel projecte ja que quasi 20 alumnes visiten setmanalment a un avi o àvia. És un moment que els avis esperen amb molta il·lusió i els nostres alumnes aprenen a donar de forma desinteressada part del seu temps a una altra persona.

La següent xerrada que vam tenir va ser sobre l’alcohol. Va ser durant el mes d’octubre, quan venia l’època de fires i barraques. Aquesta xerrada la fan des de la policia municipal i va ser molt interessant, ja que a través de jocs els alumnes van poder veure els efectes de l’alcohol.

També van fer un pòster en contra de la conducció i el beure.

Durant el mes de novembre vam anar a La Factoria a veure l’obra de teatre “Kilòmetres”. En aquesta obra vam poder veure com la protagonista comença parlant de persones que no tenen cap relació entre elles i finalment, després de diverses generacions, descobrim que són la família de l’actriu, i tota l’obra ens ha estat explicant com degut a totes les circumstàncies socials del moment, a les guerres, a la fam que hi havia al país, a les idees polítiques, etc. alguns membres de la família emigraven a altres països. Ha estat una obra molt emotiva i realista, ja que a partir d’aquesta obra s’entén tot el que estem vivint actualment. Aquesta activitat ha estat organitzada per l’Àrea de Serveis a les Persones de l’Ajuntament de Banyoles.

Durant el mes de desembre vam tenir la visita del Caporal Pulido, que ens venia a fer una reflexió sobre la violència masclista i que comença abans del que pensem i de forma molt subtil. Tots hem d’estar pendents del que passa al nostre voltant, ja que moltes vegades les persones que viuen aquesta situació no tenen la capacitat de lluitar-hi soles i necessiten ajuda dels amics i familiars per combatre-les.

És una xerrada que es fa sempre a 4t d’ESO perquè tots els alumnes la puguin rebre i aprenguin les senyals d’alarma i ajudin a prevenir aquest tipus de situacions. És una xerrada que considerem molt interessant pel moment social que estem vivint.

Per poder aprendre més sobre el tems de la violència de gènere i així prevenir al nostre alumnat, vam fer un treball des de tutoria i des de la matèria d’ètico-cívica. Aquesta activitat és organitzada pels Mossos d’Esquadra i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles.

Finalment, la darrera xerrada que hem fet a 4t durant aquest 1r trimestre ha estat de “Participació i Voluntariat al Pla de l’Estany”. Ha estat un taller molt dinàmic on s’ha treballat la introducció a la participació activa, com fer de voluntaris i tipus de voluntariat, i el voluntariat al Pla de l’Estany (cens d’entitats i associacions juvenils).

L’Objectiu de la xerrada ha estat potenciar la participació activa dels joves, donar a conèixer el teixit associatiu de la comarca, oferir la possibilitat de participar en una entitat, donar importància a les entitats i associacions com a eines per a la socialització, i potenciar les habilitats i aptituds personals de cada jove. És una activitat organitzada per l’Oficina Jove del Pla de l’Estany amb col·laboració del Servei d’Educació.

Vegeu més fotografies