1ª Jornada d’Orientació de l’Institut Pla de l’Estany, el 23 d’abril

El proper 23 d’abril, diada de Sant Jordi, tindrà lloc a l’Institut la 1ª Jornada d’Orientació de l’Institut Pla de l’Estany.

Durant les dues darreres hores del matí, una trentena de mentors, entre exalumnes de l’institut i professionals d’àmbits econòmics ben diversos, atendran els nostres alumnes per orientar-los i ajudar-los a prendre decisions sobre el seu futur acadèmic i laboral. Així, els nostres alumnes podran conèixer de primera mà tant la vessant acadèmica dels diversos estudis com la pràctica diària de les diverses professions.

Tot l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat participarà en aquesta jornada a través de taules rodones en els quals els mentors atendran els alumnes que hi acudeixin. Cada alumne podrà visitar fins a un màxim de 6 taules on, junt amb altres companys i companyes, escoltarà les explicacions sobre un àmbit professional i laboral, i podrà fer les preguntes que cregui convenient.

Aquesta jornada forma part del conjunt d’activitats orientadores que es desenvolupen al centre, que van des de l’acció tutorial i la tasca orientadora del conjunt del professorat a l’entrevista personalitzada, la realització de qüestionaris d’orientació i visites com l’Expojove Girona, el Saló de l’Ensenyament, la Jornada de Cicles de la Comarca i a les universitats.

L’Orientació a l’institut Pla de l’Estany s’emmarca en el programa d’innovació educativa “Model competencial orientador SCAP” del Departament d’Educació . També participem en la Prova Pilot “Xcelence” de la Fundació Bertelsmann i el Departament d’Educació.