Alumnes de 4t comencen a fer pràctiques a empreses en el marc del projecte Som-hi

Aquest mes d’octubre s’ha posat en marxa a l’institut el projecte singular Som-hi, en què 11 alumnes de 4t van dos dies a la setmana a fer pràctiques a empreses de la comarca per conèixer com funciona el món laboral, mentre que els altres tres dies fan classe a l’Institut amb normalitat.

Els projectes singulars serveixen per ajudar a alguns alumnes a graduar-se tot adaptant el currículum acadèmic a les seves necessitats. Són projectes que són molt motivadors i compartits amb altres institucions, que van més enllà del centre escolar, i que per a un bon funcionament han de comptar amb la complicitat de les famílies dels alumnes, dels ajuntaments i de les empreses del territori.

Els alumnes seleccionats a participar en aquest projecte aprendran a:

1. Conèixer el món laboral a partir de la pròpia experiència.
  2. Assolir els coneixements bàsics de diferents oficis.
  3. Aplicar, en l’àmbit professional, els coneixements adquirits com a preparació i orientació de la futura integració al món laboral.
  4. Despertar interessos professionals diversos.
  5. Conscienciar de la importància de vetllar per la seguretat i la higiene en el treball.
  6. Assumir responsabilitats i hàbits de puntualitat, educació i correcció en el tracte, ordre i higiene en un àmbit no acadèmic.
  7. Habituar-se a seguir les indicacions del responsable laboral.
  8. Conviure amb companyerisme i responsabilitat amb les altres persones del centre col·laborador.
  9. Revaloritzar la pròpia autoestima.

Des de l’institut Pla de l’Estany volem donar les gràcies als ajuntaments de Banyoles, Camós i Porqueres per facilitar-nos els convenis municipals que possibiliten aquest projecte. I d’una manera molt especial volem agrair a les següents empreses la seva participació: El Vilà casa de colònies, Electrodomèstics Robert, Escola bressol Baldufes, farmàcia de Camós, Can Xumeia, Can Manxa, La Gallineta Cega, Stubba, i la brigada municipal de Banyoles.

intercanvi

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *