Xerrada Mossos d’Esquadra a 4t d’ESO: VIOLÈNCIA MASCLISTA. COM COMENÇA TOT?

Com cada any els alumnes de 4t d’ESO han tingut una xerrada a l’hora de tutoria impartida pels Mossos d’Esquadra de Banyoles, concretament el caporal Miquel Pulido. És una activitat proposada pels Mossos d’Esquadra i pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i plantejada en el nostre Pla d’Acció Tutorial per ensenyar als alumnes de 4t d’ESO petits senyals d’alerta on puguin detectar si tenen una relació de parella en la que comença aparèixer violència masclista o detectar si una companya seva està patint maltractaments per part de la seva parella.

Aquesta xerrada la fem coincidint amb la setmana que es celebra el Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, el 25 de novembre, i a més la professora d’Ètico-cívica també ho treballa aquestes setmanes a la seva matèria per la rellevància que té desafortunadament en la nostra societat.

És una activitat que el centre valora positivament per les repercussions positives que pot tenir pels nostres alumnes al llarg de la seva vida. És un tema en el qual estem molt sensibilitzats, i que tothom ha de tenir clar que a l’adolescència és quan comencen aquests petits senyals i quan les persones són més vulnerables;  necessiten que els facilitem estratègies per detectar-les i frenar-les per aquest motiu creiem convenient treballar-ho des de l’institut i recomanem continuar aquesta feina a casa, d’escoltar als fills i filles del que viuen si tenen relacions de parella o veuen en els seus companys i companyes que tenen parella.

mossos