Teixidores d’història

El proppassat dijous dia 28 d’abril els alumnes de 4 ESO del nostre centre van assistir a una xerrada sobre el franquisme a les nostres contrades, i més específicament sobre la repressió que patí el  Pla de l’Estany durant aquells anys.

Teixidores d’Història”  és un exemple clar del que és la memòria viva :  fets històrics explicats en primera mà pels seus protagonistes, com una infantesa  marcada per les mancances i la por que va patir la  generació de les nostres conferenciants. Les experiències que ens van relatar, amb un entusiasme contagiós, van permetre que l’alumnat comprengués i se submergís en la història de la guerra civil  i la postguerra.

Al final de la presentació, els alumnes van poder preguntar sobre els aspectes que trobaren més interessants o que volgueren aprofundir. El gran nombre d’intervencions que hi hagué posà de relleu el gran interès que despertà entre els alumnes.

Aquesta xerrada, com una d’anterior que es va fer al març, s’emmarca dins del projecte “Memòria Històrica i Diàleg Intergeneracional”, impulsat des dels Àmbits d’Educació, Cultura i Benestar Social de l’Ajuntament de Banyoles i els centres d’Educació Secundària. El projecte, en el que col·labora el departament de socials del nostre institut, es basa en un diàleg obert entre els alumnes d’ESO i Batxillerat amb la gent gran de la comarca que va viure la postguerra.

IMG-20160428-WA0001[1]

IMG-20160428-WA0000[1]

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *