La nostra orientadora fa de formadora al Saló de l’Ensenyament

Aquest curs, la nostra orientadora de centre, Cristina Saavedra, ha fet d’orientadora al Saló de l’Ensenyament de Barcelona. Va ser el 15 de març al matí.

Per poder fer aquesta tasca orientadora de forma més concisa, el dia 6 de març, els orientadors van anar a una sessió formativa on explicaven totes les novetats i aclariments de tots els estudis que pot fer l’alumnat al final de cada etapa. També van donar tot el material necessari per poder donar la informació i els llocs web més adients. Va ser una jornada molt interessant.

Dins del Saló de l’Ensenyament hi ha un espai del Departament d’Educació, i en aquest trobem experts en l’àmbit de Batxillerat, Cicles Formatius, Programes de Formació i Inserció (PFI), Universitats, Ensenyaments de Règim Especial, Escola d’Adults… I també hi ha un apartat anomenat Estudiar a Catalunya on hi ha diversos orientadors/es de centre o d’Equips Psicopedagògics. En aquest espai pot anar-hi alumnes, famílies o professionals per preguntar dubtes que tinguin.

Al Saló, van venir alumnes de 4t d’ESO preguntant diverses coses de magnituds diferents, des d’alumnes que no sabien que volien fer, fins a alumnes que tenien clar el que volien fer, però no sabien a on podien anar a fer-ho per aconseguir-ho. És interessant veure les diferències d’oportunitats que hi ha segons on vius i el Pla de l’Estany té sort perquè, realment, hi ha moltes oportunitats de continuar estudiant, tot i que, a vegades, no ho sembla perquè no està a la comarca, però a comarques properes com el Gironès o La Garrotxa sí que hi són.

Ens diu que així ha pogut gaudir d’una experiència molt motivadora i interessant que l’haurà ajudat a veure com ajudar millor als alumnes del nostre centre.