Visita del Collège Montesquieux de Cugnaux (Toulouse)

El dia 27 de març a la tarda els alumnes de francès de 3r d’ESO van rebre la visita d’una cinquantena d’alumnes francesos de Tolosa de Llenguadoc. Durant aquest curs els alumnes han mantingut una relació epistolar per correu postal i també on-line entre ells en llengua francesa i espanyola.
Els alumnes de 3ème del Collège Montesquieux van aprofitar un viatge a Barcelona per venir a conèixer-nos. Representants de cada grup van presentar oralment aspectes de cadascun dels països com el sistema educatiu, la situació geogràfica i aspectes culturals com la cançó i la cinematografia.
Els joves francesos van descobrir la vila de Gironella mitjançant una gimcana organitzada per un grup d’alumnes de 2n de Batxillerat i també van poder assaborir un excel•lent berenar al pati interior de l’Institut. Tot plegat es va desenvolupar en un ambient de jovial cordialitat fent ús de tots els recursos comunicatius disponibles.
Esperem seguir trobant oportunitats perquè els nostres alumnes puguin comunicar en llengua francesa en contextos reals.