Trobada Nacional de Centres Promotors de l’Esport

Durant els dies 25 al 29 d’abril, deu alumnes de l’IES Pere Fontdevila van assistir a la “Trobada Nacional de Centres Promotors de l’Esport” com a premi per la primera posició als Instituts més actius de Catalunya a nivell esportiu.
Aquesta estada es va realitzar a Benicàssim i Borriana, on la Generalitat Valenciana té dos dels centres nàutics-escola més ben equipats de tot el País Valencià.

Els assistents van tornar amb una bona experiència a les seves bosses i amb un munt de records i amistats.

L’objectiu de la trobada era doble:
– Per una part practicar totes les activitats que ofereixen en el que els veïns valencians n’anomenen “Escoles de la Mar” (piragüisme, vela, windsurf i rem).
– I per l’altra, que tant els alumnes com els professors que hi van assistir poguessin intercanviar vivències i experiències amb la resta de les Comunitats Autònomes.
Els quasi 200 alumnes que hi havia repartits entre les dues escoles valencianes van estar practicant de manera rotatòria totes les activitats. Aquest muntatge és el que se n’anomena “setmana blava” i neix com a model d’oferta afegida al que tothom coneix com a “setmana blanca”, realitzada a la neu.
La jornada esportiva es dividia en dues parts, la del matí, on cada grup realitzava una activitat diferent, i la de tarda on hi havia canvi d’activitat, i així no es repetia mai l’activitat feta anteriorment. Al final de la setmana ca d’un dels assistents havia tingut una petita experiència amb ca d’un dels esports que els van ensenyar.
Quan s’acabaven les activitats a la mar, i després de berenar, continuaven tallers al vespre i actes més lúdics i festius a la nit, després de sopar. En fi, una agenda plena del matí fins l’hora d’anar a dormir.
L’última nit els monitors van organitzar una festa de comiat on van improvitzar una disco amb música triada pels alumnes i amb una sèrie de còctels sense alcohol.
Pel que fa als professors, feien les activitats amb els alumnes, però la jornada de dimecres va ser diferent. Mentre els alumnes continuaven fent activitats nàutiques, els professors de les diferents comunitats van dedicar el dia a fer una sèrie de reunions amb la finalitat d’intercanviar coneixements i experiències, al mateix temps que des del Consejo superior de Deportes es va donar el missatge de presentació del nou pla encarat a promoure el que n’anomenen CPAFD (Centros Promotores de la Actividad Física i Deportes).