ATENCIÓ FAMÍLIES DE 2n ESO: ENDARRERIMENT DE LA VACUNACIÓ DE L’ALUMNAT

Carta pares 2n ESO endarreriment vacunacio 3 de juny

Benvolguts pares, mares i tutors,

Tal com es va informar a principi del curs escolar 2019-2020, el Departament de Salut administra, a través dels equips d’atenció primària, les vacunes als alumnes als centres escolars segons el calendari de vacunacions vigent a Catalunya (Ordre SLT/236/2019, de 19 de desembre, per la qual s’actualitza el calendari de vacunacions sistemàtiques).

Les dues vacunes que estava previst que s’administressin durant el curs escolar eren les següents:

• –  Vacuna contra la el tètanus i la diftèria (vacuna Td), en una única dosi (dosi de record).
  • –  Vacuna antimeningocòccica conjugada tetravalent (vacuna MACWY), en una única dosi, independentment de les dosis administrades de la vacuna contra el meningococ C conjugada (vacuna MC).La resposta a la pandèmia causada per la COVID-19 ha fet prendre mesures de reestructuració del sistema sanitari per poder atendre els casos de COVID-19 i, amb el confinament lligat a l’estat d’alarma, es van aturar les classes als centres educatius. Aquest fet va provocar que no es poguessin administrar les vacunes previstes.En el marc de la pandèmia, des del Departament de Salut, s’han seguit les recomanacions internacionals i amb consens estatal. Per aquest motiu, es van prioritzar presencialment als centres de salut només les actuacions essencials, com la vacunació dels infants de menys de 15 mesos per assegurar la primovacunació i de les persones amb condicions de risc, sempre mantenint condicions òptimes de seguretat.En aquest sentit, ens agradaria informar que les vacunacions que s’administren al centre escolar poden ser ajornades sense que això tingui repercussions rellevants.

Tenint en compte això i la situació actual, s’està treballant per poder administrar les vacunes que no s’han pogut administrar a l’escola durant el curs 2020-2021. Això permetrà garantir la màxima accessibilitat i seguretat als alumnes.

Us agraïm per endavant la vostra col·laboració.