Premi Treball de Recerca a l’alumna Marta Carbonero

El treball de recerca de l’alumna Marta Carbonero Moreno, titulat “Los monólogos son cosa de ell@s: análisis lingüístico del discurso de las monologuistas”, que va cursar el Batxillerat científic el passat curs 2013-14, va ser guardonat amb una menció d’honor al XXè Premi “San Viator” d’Investigació en Ciències i Humanitats.

premi TR Marta Carbonero1

El treball de recerca va ser tutoritzat per la professora senyora Gloria Naranjo, del Departament de Llengua Castellana i Literatura de l’INS Jaume Salvador i Pedrol.
El lliurament de premis va tenir lloc el passat dissabte 4 d’octubre de 2014 a les 11:00h a l’escola San Viator (Madrid).

Moltes felicitats, Marta!!
A continuació, afegim la sinopsi del treball: “Los monólogos son cosa de ell@s: análisis lingüístico del discurso de las monologuistas”

Actualment, el monòleg humorístic i la seva peculiar forma d’ironitzar el panorama social, s’ha consolidat com un dels gèneres més populars a nivell internacional. No obstant això, segueix sent un àmbit humorístic molt enfocat al món masculí, i han estat molt poques les dones que han tingut l’oportunitat de triomfar-hi professionalment.

Les dones gaudeixen d’un llenguatge molt característic que ha estat objecte d’estudi durant dècades, però passa el mateix a l’hora de dur a terme la realització dels monòlegs? Recorren a aquest llenguatge tan diferenciat? Aquestes qüestions són les que intentarem resoldre en el nostre treball. Concretament, tractarem de determinar per quin tipus de paràmetres es regeixen les humoristes espanyoles, és a dir, si fan servir el llenguatge femení en els seus monòlegs o si, per contra, segueixen els patrons de l’anomenat llenguatge masculí.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *