Taules rodones d’exalumnes

El passat dia 20 d’abril es van realitzar dues taules rodones a càrrec d’exalumnes del centre. Van explicar al nostre alumnat de batxillerat les seves experiències pel que fa a estudis posteriors, així com altres activitats que han fet (màsters, món laboral, cursos, programes d’investigació).

Van venir 14 exalumnes que, des del primer instant, van demostrar molta il·lusió en participar-hi. Alguns d’ells tenen ja un currículum brillant.

Durant el transcurs de les seves intervencions van exposar idees importants per a l’orientació dels nostre alumnat. Van recomanar la lectura del discurs inaugural del curs 2005 que va fer Steve Jobs a la Universitat d’Stanford així com el llibre “La buena suerte” d’Àlex Rovira i Fernando Trias.

Van parlar de la duresa que suposen alguns estudis posteriors, que requereixen molta més dedicació del que s’havien imaginat, i d’algunes proves de selecció on es fan sovint dures crítiques als participants.

Van aconsellar als alumnes del centre que facin allò que els hi agradi sense pensar massa en les sortides professionals, per tal que puguin estar motivats i que no tingui tanta importància la dedicació necessària; així és més fàcil compaginar la seva formació amb la seva vida (que és el més important).

I a la ronda de preguntes va sortir el tema dels dubtes inicials o posteriors i la gran sort en alguns casos de trobar un “clic” amb una determinada experiència que marqui un abans i un després.

En resum, una experiència valuosa i entranyable.

Moltes gràcies!

Participants:

• Pol Abellan (Bachelor en interpretació musical i màster d’Anvers)
  • Mònica Acacio (Genètica 4t curs)
  • Sandra Alonso (Fisioteràpia 4r curs)
  • Carolina Casagualda – Graduada en Química (2011-2015) a la UAB
  • Albert Izard – Graduat en Física (UAB, 2010)
  • Eduard Madaula (Ciències mediambientals i Geologia 3r curs)
  • Jaume Madaula (actor de teatre i televisió)
  • Aleix March (Física a la UAB, 2n curs)
  • Elena March (Arquitectura 4rt curs)
  • Judit Prados (Filosofia, Política i Economia 3r curs )