Isabel Porta i Meritxell Torra guanyen el primer premi dels treballs de recerca de la XX edició del premi Montserrat Miró

Isabel Porta i Meritxell Torra guanyen el primer premi dels treballs de recerca de la XX edició del premi Montserrat Miró pel seu treball L’habilitat musical: desenvolupament, factors influents i mesurament. L’enhorabona!

Perquè us feu una idea sobre el treball:

“Al llarg d’aquest treball s’intentarà definir el terme “habilitat musical”, estudiant el seu desenvolupament, els factors que hi influeixen i alguns instruments de mesura. En primer lloc, s’exposarà la teoria de les intel·ligències múltiples proposada pel psicòleg Howard Gardner, centrant-nos en la intel·ligència musical i els seus components. Seguidament, s’exposarà la línia de desenvolupament de l’habilitat musical proposada per tres autors, Hargreaves, Swanwick i Lacárcel, tots ells autors reconeguts en el món de la pedagogia musical. Així mateix, es parlarà sobre la influència que tenen els factors genètics i socioambientals sobre l’habilitat musical individual. Finalment, es presentaran tres instruments de mesura de l’habilitat musical, el test de Wing, Bentley i Seashore, tres tests estandarditzats i de gran importància mundial.

En la investigació d’aquest treball s’estudiaran les habilitats musicals de 175 alumnes de dues edats diferents (12-13 anys i 16-17 anys) i dos centres de Sabadell (Conservatori de Sabadell i Institut Pau Vila) i es realitzarà una comparació tenint en compte diferents variables. Aquest estudi es realitzarà a partir del test de Seashore, un test auditiu que mesura 6 habilitats: el to, la intensitat, el ritme, el timbre, el temps i la memòria tonal. D’aquesta manera es mesurarà el grau d’habilitat en cada estudiant per tal d’esbrinar com es manifesta en cadascú. També es realitzaran unes preguntes inicials amb la finalitat d’interpretar els resultats segons diverses variables i poder-ne realitzar un estudi comparatiu. Els resultats obtinguts demostraran que l’edat, els estímuls educatius i familiars rebuts i l’existència de familiars músics són factors que determinen el desenvolupament de l’habilitat musical, que és present en tothom però en diferents graus.”