Dia medieval al centre

T’agradaria viure a l’època medieval?

Aquest és un projecte cooperatiu i transversal que han dut a terme els alumnes de 2n d’ESO de l’INS Pau Vila. Els alumnes han investigat sobre aquest període amb l’objectiu de descobrir com era la vida quotidiana a l’Edat Mitjana i per concloure si els agradaria viure-hi.

El projecte engloba part del currículum de diferents matèries i s’està treballant des de mitjans de desembre. L’Edat Mitjana forma part del temari de ciències socials de 2n d’ESO i des de llengua es treballa la literatura medieval. Els alumnes practiquen l’alquímia de la mà dels professors de química creant tinta casolana, que podran utilitzar escrivint amb cal·ligrafia de l’època amb plomes d’oca al llibre lligat que hauran confeccionat ells mateixos.

A més a més, el dia 18 de març, el pati i les aules es van transformar per viure i conèixer de primera mà un dia qualsevol de l’Edat Mitjana. Un grup d’actors van recrear un campament medieval amb personatges i vestimentes de l’època. Es convida als alumnes que s’introdueixin en l’època vestint-se com joglars, clergues, cavallers… Els nois i noies van realitzar tallers sobre armes medievals, tir amb fona, dansa, pintura de miniatures, escriptura amb ploma i canya…

Accés a l’àlbum de fotos