Apropa’t al món del llop

Els darrers mesos d’abril i maig, els alumnes de 1r d’ESO s’han apropat al món del llop. Ho han fet a través d’un programa de sensibilizació de Signatus (Centre d’estudi i divulgació del llop) anomenat “Apropa’t al món del llop”.

Aquest programa inclou dues activitats. En primer lloc, un taller al centre, impartit per l’Ignasi, un gran coneixedor i divulgador del món del llop, que els fa una introducció sobre els llops (la seva importància en els ecosistemes, la reaparició a Catalunya, la problemàtica amb els ramaders, l’organització social, la seva morfologia,…). En segon lloc, els alumnes van tot un dia a Can Lleonart, a Santa Fe del Montseny, on coneixen la Lupus, una lloba socialitzada, i segueixen aprenent sobre els llops.

Aprofitant l’entorn tan especial de Santa Fe, com és la seva fageda, els professors de naturals també aprofiten per fer una observació de la fageda, els seus trets característics, i les diferències amb el bosc mediterrani. Enguany, els grups D i E van enganxar un dia de pluja i van haver de tornar abans. Quina llàstima!

Tot plegat, una experiència molt complerta, on els alumnes poden adquirir nous coneixements i alhora viure experiències inoblidables!

Gràcies, Lupus, per la teva paciència.

Accés a l’àlbum de fotos