Acte de lliurament dels diplomes DELF B1

El dimecres, 18 de gener, l’alumnat de segon curs de Batxibac de l’INS Pau Vila, acompanyat pel director del Centre i el professor de francès, va assisir al lliurament dels Diplomes DELF B1, al CAR de Sant Cugat. Per concloure l’acte, tres dels nostres alumnes van llegir uns versos en francés:

Sensation (Rimbaud)
Aquest petit poema de vuit versos (dos quartets) és un dels primers textos de Rimbaud, adolescent. Com és normal a aquesta edat, es tracta d’un projecte de futur, amb la intenció de ser feliç: l’adolescent somia en una felicitat perfecta trobada en harmonia amb la natura, que identifica amb la plenitud de sensacions. (A càrrec d’Anna Ferran). Com a continuación d’aquest poema i com a homenatge al gran poeta simbolista, l’alumnat de segon curs de batxibac de l’institut Pau Vila de Sabadell ha elaborat un petit treball de creació poètica escrivint dos quartets més. (A càrrec de Júlia Salas).

Le cancre (Prévert)
Llibertari i somiador, Jacques Prévert va crear una poesía subversiva que va trasbalsar inclús les tradicions més consolidades per segles de practiques i d’experiència. I és justament aquest inconformista que trobem en el poema que porta per títol “Le Cancre”. Per damunt les ruïnes de l’escola tradicional, el poeta construeix un nou edifici. (À càrrec de Tòt Senar).