Dia 17 de maig, el dia en què defensem el dret a ser diferents.

Aquest curs la nostra Comissió d’Activitats i Valors, formada per un nombrós grup d’alumnes, va escollir els dies que celebraríem de manera especial. Es va fer una àmplia enquesta i l’alumnat va escollir com a dies de celebració més intensa els dies 8 de març i 17 de maig.

…i què celebrem el dia 17 de març? Doncs és el Dia internacional contra la homofòbia, la transfòbia i la bifòbia. És el dia en què volem defensar des del nostre institut el dret a ser diferent i a ser respectats en la nostra diferència.

Entenem la diferencia com una riquesa. És la riquesa dels matisos. Així com una orquestra necessita de tots els seus instruments, nosaltres necessitem de totes les persones si volem que la nostra obra soni com la gran òpera que és.

El 17 de maig es va establir com a Dia Internacional contra la LGTBIfòbia pel fet que en aquest dia del 1990 l’OMS (Organització Mundial de la Salut) va eliminar l’homosexualitat de la llista de malalties mentals.