Optatives 3r d’ESO curs 2023-2024

A continuació trobareu les descripcions de les diferents optatives que ofereix el centre a 3r d’ESO. Es tracta d’optatives que tenen una durada de 2h setmanals i són de caràcter anual.

ACTIVITAT FÍSICA I SALUT

Matèria destinada a aquells alumnes que vulguin orientar el seu futur professional a l’àmbit sanitari o/i de l’activitat física i l’esport.

Es desenvoluparan continguts teòrics relacionats amb les prevencions de lesions, beneficis de l’activitat física en la millora de malalties, nutrició i hidratació. La part pràctica es dividirà en 3 blocs: condició aeròbica treballada amb itineraris a peu i/o bicicleta, experimentació amb esports de raqueta (pàdel) i acabarem amb un curs de natació. Aquesta optativa té un cost aproximat de 65 euros pel lloguer dels diferents espais exteriors, i monitors. Per la realització d’aquesta optativa és imprescindible portar bicicleta i casc.

ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ

Vols intentar fer un dron?, un sistema de reg per a casa?, Domotitzar la teva habitació? Competicions amb amics? Una idea brillant?… Tot és possible amb la robòtica!!

Crearàs el teu propi projecte robòtic amb Micro:bit.

Participa en l’optativa de Robòtica i programació i ho podràs fer realitat.

Aquesta optativa té un cost aproximat de 35 euros.

TREBALL DE LABORATORI

L’objectiu de l’optativa és resoldre problemes científics que comportin la realització de totes les fases del disseny experimental, familiaritzant-se amb el treball dins d’un laboratori, interpretant i comunicant els resultats en el marc dels models apresos, i fent prediccions més elaborades.

FRANCÈS  (CAL HAVER-LA CURSAT EN ANYS ANTERIORS)

Ampliarem els coneixements d’aquesta llengua seguint la mateixa metodologia del curs anterior, centrada en la dimensió comunicativa.

Seguirem aprenent aspectes de gramàtica i de conjugació. Ampliarem la nostra habilitat comunicativa i realitzarem petites tasques finals on l’alumnat podrà posar en funcionament tot allò après: preparació d’una recepta; presentació de la previsió del temps; presentar la nostra habitació; convidar algú a la nostra festa d’aniversari, etc.

CULTURA CLÀSSICA

Aquesta matèria optativa de 3r d’ESO té com a objectiu apropar els alumnes al món fascinant de la CULTURA i la  MITOLOGIA GRECOROMANA. Serem companys dels herois i els déus en les aventures més fantàstiques dels personatges més universals de la nostra tradició cultural: ULISSES, JÀSON, AQUIL·LES, HÈCTOR, HÈRCULES, AFRODITA, ATENEA. Ells ens acompanyaran en el viatge més fascinant: APRENDRE.

Conèixer aquests personatges i les seves històries ens obre els ulls a l’autoconeixement i a les arrels clàssiques de la nostra pròpia història, de l’art, la literatura…, perquè som hereus d’un passat grec i romà que és un veritable TRESOR. A partir del visionament de pel·lícules, tant de ficció com documentals, ens endinsarem en la mitologia d’una manera lúdica i didàctica. Jo no em perdré aquest VIATGE, i tu? Ens embarquem cap a Ítaca?

EMPRENEDORIA

L’optativa d’emprenedoria permet introduir-se en el món empresarial i de l’activitat econòmica. Es pretén promoure l’esperit crític i emprenedor tot analitzant les competències professionals i l’autoconeixement. En la societat actual, l’única constant és que tot canvia i, per tant, veurem com podem innovar detectant oportunitats, com podem afrontar els nous reptes i com prenen decisions les empreses. També parlarem de la responsabilitat social i l’ètica empresarial. Finalment, es treballarà el finançament i la recerca de recursos així com l’elaboració final d’un projecte emprenedor. Estàs preparat?