Les sigles PEC corresponen a Projecte Educatiu de Centre.
D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, el projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre i ha de contenir com a mínim els elements següents:
- Criteris d’ordenació pedagògica, prioritats i plantejaments educatius, procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.
- Indicadors de progrés.
- Concreció i desenvolupament dels currículums.
- Criteris que defineixen l’estructura organitzativa.
- Projecte lingüístic.
Us adjuntem la darrera actualització del Projecte Educatiu del Centre i que segueix vigent amb addendes. Durant el curs 2018 – 2019) donada la importància del document, iniciem una nova redacció del PEC amb la participació de tots els agents implicats.
Com a informació complementària dir que el centre va passar per un Projecte d’autonomia de Centre (2009 – 2014) i que va continuar amb un Acord de Coresponsabilitat amb l’objectiu de millorar els nostres resultats acadèmics i fomentar la cohesió social.
Com a projectes d’innovació, hem tingut el de ConArte internacional (que amb el seu projecte Planters) ens portava l’aprenentatge de la música a tot l’alumnat de 1r i 2n d’ESO. A la pàgina que us hem enllaçat hi ha molta informació sobre aquest tema, objectius, fotografies, etc. Aquest programa va tenir una durada de dos cursos acadèmics i va acabar el juny de 2016.
Ara tenim intercanvis amb: Àmfissa a Grècia (amb alumnat de la matèria de Grec i de cultura clàssica) i amb França (a diverses poblacions amb l’alumnat de la matèria Llengua Francesa). El curs 2018 – 2019 iniciàvem el programa de “Projectes a ESO” que s’estan fent a 1r i 2n d’ESO. Els curs 2019 – 2020 entrem al programa de les “Estades lingüístiques a ESO” que afectarà a 3r d’ESO i a la matèria de Llengua Anglesa i estem treballant en organitzar intercanvis amb l’alumnat dels Cicles Formatius a través de projectes europeus. El curs 2020 – 2021 iniciem un projecte Erasmus+ anomenat “The Rivers” i que compta amb sis socis europeus.