Alumnes de 1r d’ESO participen en diversos BiblioLabs organitzats per la Biblioteca Municipal

La Marta Torres, l’Abril Puig, la Francesca Tres, la Irene Sánchez i en Marc Huertos són usuaris assidus de la Biblioteca La Muntala i s’han engrescat a participar en un dels seus BiblioLabs, tallers que tenen com a objectiu fomentar el coneixement a través de la ciència i la tecnologia a través de l’experimentació amb metodologies innovadores i creatives.

En el Bibliolab “Crea un llibre”, a càrrec de la Sandra Uve, el nostres alumnes van fer un llibre acordió amb idees idees i propostes sobre com canviar el món amb petites accions que poden provocar grans canvis.  Es van basar en la famosa obra de l’artista Sonia Delaunay “Prosa del Transsiberià” (Colecció IVAM), i van poder parlar sobre la dona com a artista, l’economia circular i les 3R (TecnoGirl) alhora que van poder fer un taller creatiu.

Tallers com aquest formen part del projecte TecnoGirl, organitzat pel TecnoCampus de Mataró, i tenen com a objectiu principal la divulgació de la ciència i la tecnologia entre els estudiants de secundària, i que especialment pretén fomentar les vocacions tecnològiques en el col·lectiu de noies en edat compresa entre els 12 i 18 anys, per contribuir així a posar fi a la bretxa de gènere que hi ha en professions d’aquest àmbit.

Actualment aquests alumnes estan escrivint un conte sobre l’església de Sant Vicenç i han tingut la sort de poder visitar in situ la Sala dels Carlins. Aquesta visita serà una gran font inspiració per al conte, sense cap mena de dubte.

Els propers BiblioLabs que oferirà la Biblioteca Municipal seran:

Reserveu la vostra plaça escrivint un correu electrònic a b.st.vicensm@diba.cat o consulteu les xarxes socials de la Biblioteca La Muntala per a més informació.

#alumnesexcellents #bibliolamuntala  #tecnogirl #tecnocampusmataro #bibliolab #svmontalt

Mari Fernández

Responsable de Pla Lectora