Cròniques de les sortides

Física de l'atmosfera en experiments low cost
Ahir dimarts, 2 d'abril, unes investigadores de la Universitat de Barcelona en fenòmens meteorològics van venir a fer una xerrada i experiments als diversos cursos de segon d'ESO. Els experiments mostraven fenòmens físics que passen a l'atmosfera terrestre i que expliquen els núvols, els corrents d'aire, tornados, i d'altres, i van ensenyar també als nois i noies com es fa per investigar en la ciència de la meteorologia, amb sondes i globus que van fins a l'estratosfera.

Sortida Robòtica

El passat dilluns 18 de març, vam anar amb els alumnes de l'assignatura de Robòtica a l'Escola Salvador Vinyals i Galí de Terrassa a presentar els diferents projectes que hem realitzat amb els Robots mBot.

Ha sigut una molt bona experiència, els nostres alumnes han pogut explicar i ensenyar els treballs realitzats des de principi de curs.

Volem agrair la bona predisposició i ajuda a tot l'equip docent i alumnes de 5è i 6è de primària de l'Escola Salvador Vinyals i Galí.

Visita de les istal·lacions de la policia municipal de Terrassa

A causa de les pluges del novembre, els alumnes dels grups de primer C, D, B i E ens vam veure obligats a ajornar la visita programada a les instal·lacions de la policia municipal de Terrassa. Finalment, hem pogut fer la visita i realment valia la pena esperar!!!

Ens han sorprès especialment la sala d’armes, el garatge on hi ha els cotxes i motos (algunes d’elles elèctriques) i la zona de pantalles.

Mostra del Coneixement. La conquesta de l'espai a la ciència-ficció

El passat dilluns 29 d'octubre vam assistir amb alumnes de 1r i 2n de batxillerat a la conferència: "Mostra del Coneixement. La conquesta de l'espai a la ciència-ficció", a càrrec d'Antoni Hernández (físic, lingüista i doctor en ciència cognitiva). La conferència es va impartir a la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT Terrassa).

Durant la conferència es van fer servir escenes de pel·lícules de ciència-ficció per fer una repassada als conceptes de física, química, geologia, matemàtiques i biologia, transmetent la importància de ser persones crítiques en l'àmbit científic.

Des de l'institut Mont Perdut volem agrair la bona feina i col·laboració de tots els professionals que fan possible aquestes activitats educatives.

BOING

L'alumnat s'ho han passat molt bé i hem fet tots molt d'exercici! Alguns d'ells han descobert un oci saludable i divertit, que en molts casos no havien experimentat abans.

Més enllà de Mauthausen

Sortida al Castell Cartoixa per veure l'exposició comentada del fotògraf Francesc Boix.

El Parlament de Catalunya

Hem gaudit d'una visita guiada al Parlament de Catalunya. En acabar, hem esmorzat i passejat pel Parc de la Ciutadella; tot seguit hem realitzar una ruta pel Born i una visita a la Catedral de Santa Maria del Mar. A continuació, hem anat a la Plaça Sant Jaume, al carrer Ferran, a la Plaça Reial, hem realitzat una ruta pel barri del Raval, hem passejat per la rambla del Raval, i finalment, per les Rambles fins a Plaça Catalunya on hem agafat el tren de tornada.

Barcelona Games World 2018
El passat divendres 30 de Novembre vam assistir a la fira Barcelona Games World amb els alumnes d'Informàtica de 4 ESO, la fira va permetre conèixer amb més profunditat el món dels videojocs, les noves tecnologies i les sortides professionals i formació relacionada amb la programació i disseny d'aquest sector innovador en constant canvi.

Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa

Avuí hem anat al Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa. Hem fet un taller sobre l'electricitat i els seus efectes (gàbia de Faraday, electricitat estàtica, electromagnetisme, generació d'electricitat, generador de Van Der Graaf, efecte Joule, ...). Ha estat una experiència molt interessant!

Darrera modificació: divendres, 5 abril 2019, 14:17