Gust per la lectura

El gust per la lectura és una activitat que neix amb l'objectiu de minvar la creença que la lectura és una activitat feixuga, avorrida i cada vegada menys emprada enfront d’altres activitats més lúdiques i “sofisticades” com els videojocs, xats o xarxes socials.

D'altra banda, cal millorar el nivell lector dels nostres alumnes, donada la importància que té saber comunicar oralment (conversar i escoltar) i expressar-se per escrit i amb els llenguatges audiovisuals.

Per aconseguir-ho pensem dur a terme al nostre INS una iniciativa a la que denominem “El gust per la lectura” que consisteix, genèricament, en fer mitja hora de lectura diària dins de l’horari acadèmic (13:30h-14:00h), a tots els nivells educatius de l’ESO.

• Convertir la lectura en una activitat de satisfacció personal.
  • Impulsar un enfocament lúdic i lliure d’aquets instruments bàsics de transmissió i difusió cultural que és el llibre i el material imprès en general. (la noblesa de la lectura enfront a la imposició).
  • Permetre que cada alumne iniciï el progrés lector a partir dels interessos i nivell lector dels alumnes.
  • Aconseguir contemplar i contemplar-nos en l’activitat de la lectura. Temps de silenci i de treball personal, (el valor del silenci). Així com de respecte als companys. Temps en el que es produeix una confabulació conjunta entre el lector, el llibre i la resta de lectors.
  • Deslligar aquesta activitat de qualsevol aspecte avaluador tot i tenir correspondència amb les assignatures de llengua.
  • Llegir en companyia d’amics/gues i companys/es i compartir aquest acte.
  • Incrementar la comprensió i la velocitat lectora, a més d’ampliar vocabulari i millorar la correcció ortogràfica.
Lectures del curs 2018-2019

1r TRIMESTRE

2n TRIMESTRE

3r TRIMESTRE

1r ESO

Terror en la red.

En Yu i en Kei tornen al Japó.

Un monstre em ve a veure.

2n ESO

El niño del pijama de rayas.

Dràcula.

Els escarabats volen al capvespre.

3r ESO

Radiografía de chica con tatuaje.

La senyora Stendhal.

No està escrit a les estrelles.

4t ESO

Rebeldes.

Mecanoscrit del segon origen.

Brúixoles que busquen somriures perduts.

Darrera modificació: divendres, 15 març 2019, 13:57