Quina millor manera d’iniciar el treball per projectes que realitzant experiments per tal que els alumnes de 1r i 2n d’ESO entenguin què implica aquesta metodologia i puguin, així, conèixer de primera mà les eines a utilitzar, com ara les capacitats i habilitats que necessitaran posar en joc.
A l’aula han experimentat, d’acord al mètode científic, amb la densitat dels líquids partint dels seus coneixements previs. Han relacionat la densitat dels líquids i la flotabilitat, i han realitzat diversos experiments per tal de poder donar resposta a la pregunta inicial: «Per què és més fàcil surar a les aigües del mar Mort que a les del mar Mediterrani?».
A partir de les hipòtesis formulades, per grups d’experts, han realitzat diversos experiments: gota d’oli, arc de Sant Martí, aigua de colors, semàfor de dissolucions i gots de densitat. I posteriorment, han comentat el resultat de l’experiment i la conclusió a la qual han arribat, comprovant la hipòtesi comuna que tenien formulada.
Aquí us deixem algunes fotografies dels experiments on alumnes i professors hem gaudit molt fent de científics per un dia!