Pla d’actuació de centre 2021-2022 en el marc de la pandèmia

Benvolgudes famílies,

Us informem que ja teniu disponible al web del centre el Pla d’actuació de l’institut aprovat ahir al Consell Escolar. En aquest document es descriuen les mesures que s’aplicaran al centre per a l’inici del curs escolar 2021-2022.

Els grups de mesures que es proposen són els següents:

1. Establiment de grups de convivència estables

2. Higiene de mans

3. Ús de la mascareta obligatòria

4. Requisits d’accés als centres

5. Control de símptomes

6. Neteja, desinfecció i ventilació

7. Gestió de residus

8. Gestió de casos

Els canvis més significatius pel que fa a la gestió de casos als centres respecte al curs passat vénen marcats per la vacunació i pel fet d’haver passat o no la malaltia, per tant les novetats a​fecten especialment els alumnes a partir dels 12 anys.

Quan es confirma un cas positiu en un grup de convivència estable s’ha de fer una prova diagnòstica i estudi de contactes a tot el grup, independentment de l’estat vacunal dels membres que el formen. Aquest estudi, però, variarà segons si l’alumne o alumna té la pauta completa de vacunació o no:

• A les persones amb pauta de vacunació completa que hagin estat contactes estrets se’ls fa un test d’antígens (TAR) per automostra supervisada entre els dies 0 i 1 després de diagnosticar-se que hi ha un cas al grup de convivència estable. El test es fa a qualsevol oficina de farmàcia participant en el programa de test d’antígens ràpids supervisats. Aquestes dades es reportaran al sistema de salut per fer el seguiment de l’estudi de casos i contactes.

• Pel que fa a les persones no vacunades o amb pauta de vacunació incompleta segueixen la mateixa pauta que la població general, és a dir, es fa una PCR entre els dies 4 i 6, preferentment el dia 4 i en un punt centralitzat. Aquestes persones han de fer igualment la quarantena de 10 dies.​

Recordeu que a tots els nivells de l’ESO i del Batxillerat és obligatori l’ús de la mascareta per als alumnes i també per al personal docent i no docent.

Bon inici de curs!