Dia mundial de la poesia

Avui, 21 de març hem celebrat al nostre centre el “Dia mundial de la poesia”, donant un espai a la poesia en el nostre institut mitjançant diverses activitats.

Durant la setmana els alumnes d’ESO han elaborat un mural amb diferents poemes, alguns copiats de poemes coneguts i d’altres creats per ells. A les classes de llengües també hem escoltat alguns poemes musicats per apropar-nos al món de la poesia.

A l’hora de l’esbarjo hem gaudit d’un recital del poema escollit per aquest dia (“Poesia” de Marc Granell) en diferents llengües. Hem triat llengües que parlen els alumnes del nostre institut i han estat acompanyats per dues alumnes que tocaven la guitarra.

Us deixem el poema de Marc Granell i unes fotografies de la jornada.

La poesia

És el foc i és la neu, és la tristesa

i és el crit que desperta l’alegria

i ens fa llum les tenebres que habitàvem

com un costum antic d’àngels caiguts.

És el pont i és el riu, és la memòria

que obri escletxes de mel en la ferida

fonda i roent que ens cava precipicis

insalvables al bell mig de les venes.

És la mar i és la senda, és el desig

que crea com cap deu futurs més savis

i funda uns altres mons que es fan possibles

si el cant esquinça vels i fon les ombres.

Marc Granell