Visita-taller al MNAC (4t ESO A)

Visita-taller al MNAC “Del Realisme a l’abstracció”. Els alumnes de 4rt d’ESO A que cursen l’assignatura d’art…

Els alumnes de 4rt d’ESO A que cursen l’assignatura d’art, Lectures d’obres d’art, van fer un recorregut per la història de l’escultura dels segles XIX i XX, seguint com a fil conductor la figura humana. En aquesta sortida analitzem l’evolució de l’ideal neoclàssic a l’abstracció de l’avantguarda.
Al taller, després els alumnes tenen l’oportunitat de reproduir el procés creatiu de l’artista, tot desenvolupant un petit projecte tridimensional amb el retrat simbòlic com a tema.

Els objectius de l’activitat són:

* Definir què és una escultura i les seves tipologies bàsiques
* Descobrir l’evolució en la representació de la figura humana durant els segles XIX i XX
* Conèixer els conceptes d’esquema corporal, proporcio i cànon
* Conèixer les principals tècniques i els materials presents a la col·lecció d’escultura: el modelat d’argila, el bronze i la fosa a la cera perduda, la talla en pedra i el treball en ferro.
* Definir els conceptes de realisme, figuració i abstracció.

Procediments:

* Aprendre a interpretar una escultura des del llenguatge visual i plàstic.
* Aprendre a localitzar els principals eixos de l’esquema corporal com a iniciació a l’estudi de la figura humana.
* Experimentar amb materials diversos i generar procediments que ens permetin aconseguir la tridimensionalitat.
* Desenvolupar un petit projecte tridimensional a partir d’una entrevista al company/a.
* Utilitzar de manera adequada el llenguatge de l’escultura.

Ens ho vam passar d’allò més bé!!

Departament de Ciències Socials

fotografies de l’activitat