Sortida de Clàssiques

FEM D’ ARQUEÒLEGS!

L’ alumnat de Llatí i de Cultura Clàssica de 4t ESO, Llatí I i Llatí II de batxillerat van fer d’ arqueòlegs el passat dijous 10 de gener. I és que la visita al MAC, Museu d’ Arqueologia de Barcelona, tenia com a objectiu fer un taller d’ arqueologia.

L’ activitat “ Arqueologia i passat: vine a excavar al MAC” va resultar molt entretinguda i engrescadora per a l’ alumnat. Primerament, van aprendre unes quantes dades teòriques sobre les excavacions arqueològiques. Després van utilitzar la tecnologia, amb una tablet per grup, per tal de fer-se la idea de com es pot localitzar un jaciment arqueològic. Finalment, a l’ exterior de l’ edifici del MAC, en una dependència annexa, van començar l’ excavació de debó, amb les eines pròpies dels arqueòlegs. I va ser una feina fructífera perquè van trobar diversos objectes!

A més d’ aquest taller, vam poder gaudir també de la visita a dues sales grecoromanes del MAC i a la seva exposició temporal actual, que és L’ esplendor dels castells medievals catalans.

Finalment, ens vam traslladar al MNAC amb l’ objectiu de visitar una part del llegat de Francesc Cambó, concretament les estàtues de Lucrècia i Cleopatra; També la pintura de Francisco de Goya Alegoría de Psique i Cupido. Es tractava d’ aprendre més sobre la història de Roma i els mites explicats a classe!

Va ser un matí molt interessant i engrescador! Va resultar una bona experiència fer d’ arqueòlegs!

Fotografies