Visitem la Tarraco romana 1r ESO (2010)

VISITEM LA TARRACO ROMANA
Sortida a Tarragona, 1r ESO
23 de febrer de 2010
Departament de Ciències Socials

La sortida té com a objectiu el coneixement de les formes de la vida de l´època romana en general i en concret de Tàrraco. Localització i identificació de les restes romanes i visita a: les muralles, l´amfiteatre, el pretori, el circ i el MNAT(Museu).

A l’amfiteatre els alumnes han pogut conèixer les parts bàsiques del monument i iniciar-se en la lectura de la seva planta i en la interpretació de les funcions i de l´estructura social, així com els principals gladiadors que si movien: els samites, els retiaris, els tracis, etc i les seves tàctiques de lluita així com el seu armament.
També han fet un passeig per les muralles, en el qual els alumnes han de treballar aspectes històrics, constructius, evolutius i iconogràfics del conjunt.
Al Museu, la visita s’ha iniciat l´activitat amb la visualització de l´audiovisual que ofereix el MNAT i un breu recorregut per les sales del Museu. Després els alumnes, dividits en grups han treballat un dels cinc temes monogràfics proposats sobre les peces dipositades al museu: els déus, les dones, l´arquitectura, els objectes d´ús qüotidià i els mosaic.
A l´edifici del pretori han pogut aprofundir en la reconstrucció de Tàrraco (del circ i del fòrum provincial), gràcies a l´observació directa i a les maquetes, des del punt de vista tècnic i mitològic. Alhora el monument ens il·lustra sobre els canvis soferts per la ciutat romana en època medieval.

Així que per un dia, ens hem convertit en romans i romanes, i hem anat recorrent tota la ciutat de Tarraco!!.

fotografies de l’activitat