Què us dire? El nostre bloc premiat amb el segon premi Edublogs 08

Què us diré? El nostre bloc premiat amb el segon premi Edublogs 08

Dissabte dia 7 de juny vam assistir a l’entrega dels premis Espiral edublogs 08, en el marc de les Jornades sobre Xarxes socials i experiències d’aprenentatge col·laboratiu, convocats per l’Associació Espiral amb la col·laboració del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
L’objectiu d’aquest concurs de blocs educatius era valorar la importància dels blocs en matèria d’educació, motivar l’ús de les TIC a l’aula i crear debat sobre la necessitat de l’ús de blocs en l’entorn educatiu.

Nosaltres ens vam presentar en aquest concurs en la categoria d’aula-batxillerat amb el nostre bloc Què us diré?, un bloc fet pels
alumnes de 2n de batxillerat que han cursat l’optativa de modalitat de literatura catalana. I, per sorpresa nostra, vam obtenir el 2n premi: la baldufa
platejada.

Fent balanç sobre el que ha comportat el bloc, podem afirmar que ha estat una bona eina de treball, ideal perquè els alumnes ampliessin la informació sobre els temes que tractàvem a l’assignatura, tinguessin una visió més global sobre la literatura (moviments artístics, història, filosofia, etc), potenciessin la creativitat i l’expressió escrita i, finalment, augmentessin el gust per la lectura.

Els alumnes -cronistes en el bloc-, amb el nom de personatges literaris catalans: Aloma, Carmesina, Càndida, Marta i Siset, han elaborat diferents entrades al bloc. Algunes relacionades amb els autors que estudiàvem, amb els contemporanis d’aquests escriptors o els moviments artístics. En altres ocasions, comentaven petits textos literaris o intentaven trobar literatura en la seva quotidianitat. Sovint, elaboraven textos de tot tipus: monòlegs interiors, cal·ligrames, sonets, fragments teatrals, etc. Fins i tot, creaven les portades dels llibres estudiats o interpretaven amb imatges poemes de Salvat-
Papasseit.

En resum, estem molt satisfets d’haver obtingut aquest premi, però molt més de tota la feina que han fet els cronistes al llarg d’aquests mesos. L’elaboració del bloc ha estat positiva i una bona eina per treballar les TIC i l’aprenentatge col·laboratiu, dues qüestions a tenir en compte en el nou model educatiu que s’està dissenyant. El premi ens permet creure més en aquests nous projectes i ens empeny a continuar treballant per millorar.

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda/edublogs08{/gallery}