Camps d'aprenentatge

Camps d’aprenentatge

Aquest any també participem en diversos camps d’aprenentatge del Departament d’Educació. Aquests ofereixen la possibilitat de desenvolupar projectes educatius basats en l’estudi del medi social, històric, cultural i natural de Catalunya. En ells, l’alumnat desenvolupa les seves capacitats d’observació, anàlisi, creativitat i sentit artístic. Enguany participem en els camps d’aprenentatge de Tarragona i de Can Santoi. En el primer, desenvoluparem les activitats Vine al port i aprendràs la mar i la industria química a Tarragona. Aquestes activitats van adreçades a l’alumnat de tercer d’ESO. L’alumnat de 4t d’ESO participa en el camp d’aprenentatge La Colònia Güell. Totes aquestes activitats les realitzaran durant el mes de març de 2006.

Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona
Camp d’aprenentatge Can Santoi

Camp d’aprenentatge de la ciutat de Tarragona
Vine al port i aprendràs la mar!

El dia 7 de març l’alumnat de tercer de l’ESO va realitzar aquesta activitat. En aquest taller l’alumnat va estudiar el mar des de diversos aspectes: comercials, pesquers, biològics i com a via de comunicació. En un recorregut en vaixell pel port l’alumnat observà les seves característiques: dàrsena, molls, sistema de càrrega, productes, vaixells ancorats… També es realitzà una visita a la Llotja per a l’observació i subhasta del peix.

Seminari de Geografia i Història

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda_historia/camps06{/gallery}

Camp d’aprenentatge Can Santoi
Sortida a la Colònia Güell

Els dies 24 i 31 de març els alumnes i les alumnes de 4t de l’E.S.O van realitzar unes sortides a la Colònia Güell.
Organitzats en grups i acompanyats de monitors van fer diversos recorreguts per tal de conèixer l’estructura i organització d’una colònia industrial i també observar elements arquitectònics i decoratius d’estètica modernista.
A la zona industrial van veure la típica fàbrica de pisos d’estil "manchesterià", els assecadors i la xemeneia.
A la zona residencial van observar diferents tipus d’edificis: les cases dels obrers, l’escola, la casa de l’administrador, la cooperativa, etc. Finalment van visitar la Cripta de la colònia, dissenyada per Antoni Gaudí i declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco..

Seminari de Geografia i Història

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda_historia/satoi06{/gallery}