Projecte d'innovació educativa

Projecte d’innovació educativa

El projecte L’evolució urbana de Cornellà de Llobregat de la dictadura a la democràcia. Un projecte d’història oral ha estat seleccionat pel Departament d’Educació, dins els concurs de projectes d’història oral, àmbit Educació per la ciutadania. L’alumnat de tercer d’ESO és el que desenvoluparà aquest treball, durant els cursos 2005/06, 2006/07 i 2007/08.

fotografies corresponents a la realització del projecte
(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda_historia/innovacio06{/gallery}

L’alumnat treballa a partir de fonts orals, fent entrevistes a persones que han viscut i viuen a Cornellà durant els anys seixanta i setanta, els hi expliquen com eren els diversos barris, les seves experiències i com s’ha transformat Cornellà des del punt de vista urbanístic. També analitzen aquesta evolució a partir de fotografies d’aquells períodes comparant-les amb imatges que l’alumnat realitza de l’actualitat. Un altre recurs que fa servir el nostre alumnat és veure com ha canviat Cornellà a partir de plànols de la ciutat de diversos anys. Aquests projectes d’història oral permeten a l’alumnat relacionar-se amb la història d’una manera més rica i més directa. Les vivències personals dels testimonis es converteixen en fonts històriques orals i configuren un material inèdit gràcies a la participació de l’alumnat.

Seminari de geografia i història

per a més informació consulteu aquesta pàgina web