Laboratori clínic i biomèdic
Per a què et formem?
El currículum desenvolupat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya especifica quina competència general tindran els alumnes que hagin superat el cicle formatiu de grau superior de laboratori clínic i biomèdic:
Realitzar estudis analítics de mostres biològiques, seguint els protocols normalitzats de treball, aplicant les normes de qualitat, seguretat i mediambientals establertes, i valorant els resultats tècnics, perquè serveixin com a suport a la prevenció, al diagnòstic, al control de l’evolució i al tractament de la malaltia, així com a la investigació, seguint els protocols establerts en la unitat assistencial.
Com es pot deduir de l’apartat anterior, les feines més habituals que podreu desenvolupar són com a:
– Tècnic / a superior en laboratori de Diagnòstic Clínic.
– Tècnic / a especialista en laboratori.
– Ajudant Tècnic en Laboratori d’Investigació i experimentació.
– Ajudant tècnic en Laboratori de Toxicologia.
– Delegat / a Comercial de Productes Hospitalaris i Farmacèutics.
Com ens organitzem?
Aquesta nova formació professional està planificada per fer-la en dos anys amb una durada de 2000 hores, 1584 a l’Institut i 416 en empreses (Mòdul 13).
Distribució de mòduls i unitats formatives a 1r curs:
Mòdul | Unitats formatives | Hores |
01. Gestió de mostres biològiques | UF1 Organització del sistema sanitari | 33 |
UF2 Recollida, conservació i transport de mostres biològiques |
132 | |
UF3 Prevenció de riscos en la manipulació de productes químics i biològics | 33 | |
02. Tècniques generals de laboratori | UF1 Tècniques potenciomètriques i de separació de substàncies | 132 |
UF2 Tècniques de microscòpia i digitalització d’imatges | 33 | |
UF3 Control de qualitat al laboratori | 33 | |
03. Biologia molecular i citogenètica | UF1 Citogenètica i tècniques d’hibridació | 52 |
UF2 Tècniques de biologia molecular | 80 | |
05. Microbiologia clínica | UF1. Identificació dels grups bacterians | 99 |
UF2. Identificació de fongs, paràsits i virus | 66 | |
08. Fisiopatologia general | UF1. Fisiopatologia de l’organisme humà | 132 |
UF2 Fisiopatologia del sistema immunitari, infeccions i neoplàsies | 66 | |
09. Formació i orientació laboral | UF2 Prevenció de riscos laborals | 33 |
Distribució de mòduls i unitats formatives a 2n curs:
Mòdul | Unitats formatives | Hores |
04. Anàlisi bioquímic | UF1 Tècniques del laboratori de bioquímica | 43 |
UF2 Anàlisis bioquímiques dels components metabòlics | 80 | |
UF3 Anàlisis bioquímiques en líquids corporals, femtes i estudis especials | 42 | |
06. Tècniques d’anàlisi hematològic | UF1 Tècniques d’anàlisis de les cèl·lules sanguínies | 95 |
UF2 Tècniques de valoració de l’hemostàsia | 30 | |
UF3 El banc de sang | 40 | |
07. Tècniques d’immunodiagnòstic | UF1 Tècniques immunològiques | 63 |
UF2 Malalties immunitàries | 36 | |
M9. FOL | UF1 Incorporació al món laboral | 66 |
10. Empresa i iniciativa emprenedora | UF1 Empresa i iniciativa emprenedora | 66 |
11. Projecte de laboratori clínic i biomèdic | UF1 Projecte de laboratori clínic i biomèdic | 66 |
12. Formació en centres de treball | 416 |
I després què?
Sortides professionals. Amb la titulació adquirida, l’alumne/a podrà desenvolupar els seus coneixements professionals en:
– Atenció primària i comunitària
– Centres hospitalaris
– Laboratoris extrahospitalaris
– Indústria alimentària, farmacèutica, cosmètica
– Centres d’investigació
Llocs de treball. Exercint com a tècnics superiors de laboratori de diagnòstic clínic en:
– Laboratoris de diagnòstic clínic
– Laboratoris d’investigació i experimentació
– Laboratoris de toxicologia
– Industries alimentàries, farmacèutiques i cosmètiques
Accés a estudis universitaris:
Els títols de tècnic superior de formació professional faculten per a l’accés als ensenyaments universitaris de Grau.
Els alumnes amb un títol de tècnic superior en formació professional tenen l’opció de presentar-se a la fase específica de les proves per millorar la nota d’admissió als ensenyaments universitaris. El contingut dels temaris dels exercicis d’aquesta prova específica és l’establert pel currículum de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat.
Per ordenar les corresponents sol·licituds, s’estableix un accés preferent mitjançant l’adscripció de cada títol a les branques de coneixement en què s’estructuren els ensenyaments universitaris oficials de grau. Aquest títol està adscrit a les branques del coneixement de Ciències i Ciències de la salut.
Adscripció de matèries de modalitat de batxillerat a les branques de coneixement de Ciències i Ciències de la salut:
(Cliqueu sobre cada matèria per accedir als seus continguts)
Matèries de modalitat de batxillerat
|