El Màrius participa en la I Jornada STEAM organitzada per l’ICE

El passat dimecres dia 20 de maig l’equip de coordinació de projectes de l’institut Màrius Torres va compartir l’experiència del projecte El Segre, un riu de coneixement i diversió en la I Jornada d’intercanvi d’experiències STEAM organitzada per l’equip ICE.

La jornada es va dur a terme virtualment i va acollir un total de 32 experiències desenvolupades en centres educatius de tots els nivells.

A més de les diferents ponències, s’hi podia connectar professorat oient que podia deixar en un xat les seves preguntes per ser contestades quan s’acabés el torn de les exposicions.

Cal recordar que les sigles STEAM responen als projectes educatius que treballen les competències associades als àmbits de matemàtics, ciències i tecnologia, expressió artística, digital, personal i social.
El projecte, que té el riu Segre com a protagonista, forma part del primer quadrimestre d’un projecte anual que porta per títol Del Riu al Mar i és el que inaugurà aquesta nova metodologia de treball ara fa tres cursos al nostre institut. Està adreçat a l’alumnat de 1r d’ESO en la franja d’optatives .

L’experiència d’aquest tipus d’aprenentatges és, en definitiva, que, a més de fomentar les competències abans esmentades, incentiva l’autonomia personal, el treball en equip i sobretot que l’alumne sigui el veritable protagonista del seu procés d’aprenentatge.

Esperem poder tornar-hi a ser l’any vinent de manera presencial.

Podeu recuperar totes les experiències en aquest enllaç: ( la ponència del Riu Segre és la primera de la Sala 2) http://www.ice.udl.cat/ca/noticies/agenda/I-Jornada-dintercanvi-dexperiencies-STEAM-per-al-professorat/