Projecte Desplastifica’t passa per l’INS Maremar!!!

Ara ja fa una setmana que la Plastiquina ha marxat del centre! Potser us estareu preguntant qui és la Plastiquina? Doncs és una nina que vehicula un projecte de les Escoles associades a la UNESCO arreu de tota la Península Ibèrica i llatinoamèrica per eliminar l’ús excessiu del plàstic d’un sol ús. El projecte s’anomena Desplastifícate! / Desplastifica’t!

En aquest projecte, la nostra protagonista viatja pels diferents centres participants amb l’objectiu d’anar canviant parts del seu cos, completament de plàstic al seu origen, per materials fungibles i no contaminants. Des de l’institut Maremar, com a centre associat a UNESCO i Escola Verda, ens hem adherit a aquest projecte.

Durant una setmana ha estat amb nosaltres la Plastiquina i s’han portat a terme diferents accions per tal de conscienciar el nostre alumnat sobre el problema dels plàstics: hem fet recollida de plàstics, hem ‘engalanat’ el nostre centre amb elements fets d’aquest material, s’han proposats eslògans, hem fet auditories de les brosses del centre i hem proposat altres activitats a través de les diferents matèries i nivells. A més, el nostre grup de documentalistes format per alumnat de 3r d’ESO ha estat recollint material amb la finalitat d’elaborar un documental que exposarem més endavant.

Finalment, amb el suport de l’Ajuntament del Masnou, hem volgut posar el nostre gra de sorra amb la desplastificació al nostre centre a través de dues iniciatives: la primera, hem repartit entre l’alumnat i el professorat ampolles metàl·liques per substituir les de plàstic d’un sol ús, i la segona, a principi de curs es van regalar bosses de tela per repartir els llibres de text.