Campament de Refugiats 2019

Com a centre associat a la Xarxa d’Escoles UNESCO, per quart any consecutiu i al llarg de tota la setmana, hem realitzat l’activitat del simulacre d’un Campament de Refugiats. Igual que en anys anteriors, la Cooperativa Reacciona ha fet possible l’experiència. Hi ha participat els alumnes de 1r i 3r d’ESO, 1r Batxillerat i els Cursos de 1r dels Cicles Formatius d’Integració Social, CAI i Educació Infantil.

Amb el material propi d’un campament per a desplaçats o refugiats, els treballadors humanitaris ens han apropat la realitat de milions les persones que arreu del món es veuen forçats a fugir. Gràcies a una activitat pensada per l’alumnat, els nois i noies han conegut com és un campament, alguns grups, han estat ells mateixos qui han muntat i desmuntat les tendes.

En els últims anys ha hagut un èxode de població que ha marxat dels seus països d’origen per molt diversos motius.

El problema de les migracions s’ha convertit en una notícia habitual als nostres mitjans de comunicació, en canvi, no s’explica amb profunditat la realitat d’aquestes persones ni les respostes que es prenen o que s’haurien de prendre per donar cabuda a les seves necessitats.

La societat civil ha mostrat una sensibilitat especial cap a temes tant de cooperació internacional com cap als aspectes relacionats amb la migració forçosa. És molt important continuar esforçant-nos per sensibilitzar cap a qualsevol tipus de migrant, per fer-nos conscients de la responsabilitat present i futura d’una situació que no s’atura.

Conscients que cal un projecte d’apropament i sensibilització, des del l’institut Maremar, pensem que resulta indispensable que els nostre alumnat conegui la realitat d’aquestes persones, la seva situació a l’inici de la fugida, i com les ONGs donen resposta a les seves necessitats.

Agraïm a la Núria i en Miquel de la Cooperativa Reacciona l’esforç al llarg de tota la setmana i per apropar-nos la tasca que fan a través de les ONG’s.