Som solidaris

La solidaritat és el nostre projecte de centre.

Projecte Som Solidaris

Tot va començar el curs 2015-16 quan vam col·laborar amb l’ONG «Acción contra el hambre» organitzant la Cursa contra la fam. L’experiència va ser tot un èxit, els nois i noies es van involucrar moltíssim, van fer una campanya de motivació amb un vídeo promocional, van organitzar tallers, van buscar patrocinadors i van aconseguir 1.267,50 € per diferents projectes contra la fam. La cursa va ser una bonica festa de final de curs!

El curs 2017-2018 fem el nostre projecte de solidaritat amb l’entitat de voluntariat sense ànim de lucre i privada que s’anomena “Auxilia”.

Concretament el grup del SOM SOLIDARIS 2017-2018 estan treballant  el projecte “Mirades” de la Fundació Catalana de Voluntariat juntament amb l’associació AUXILIA .

Aquesta entitat pretén integrar cultural i socialment persones amb discapacitat física mitjançant activitats de lleure i també facilita la possibilitat de fer estudis a distància.

L’alumnat que participa en el “SOM SOLIDARIS” d’enguany ha parlat amb voluntaris i també amb persones discapacitades relacionades amb l’entitat “Auxilia”.

Un dels objectius de l’alumnat participant en el projecte és realitzar un vídeo de 3 o 4 minuts sobre les tasques que es realitzen en aquesta entitat.

També es pretén organitzar diverses activitats per tal de recaptar diners que serveixin per ajudar a l’entitat “Auxilia”, com per exemple els esmorzar solidaris.

Al finar de curs s’organitza una activitat de més envergadura , en la qual hi participa tot l’institut i que tradicionalment és una activitat esportiva i de lleure. És per això que diem que la solidaritat és el nostre projecte de centre.

Enguany l’activitat de final de curs serà una gimcana d’obstacles que prepararan els alumnes amb col·laboració de l’associació Auxilia, amb aquesta activitat es pretén que els participants s’adonin de les dificultats que tenen les persones amb mobilitat reduïda i discapacitats.

El dissabte 17 de Febrer del 2018 un petit grup d’alumnes anirà a explorar el barri de Sarrià per preparar amb AUXILIA aquesta gimcana.

El curs 2016-17 fem el nostre projecte solidari amb l’Hospital Sant Joan de Déu i l’objectiu és sensibilitzar a la comunitat educativa sobre el càncer infantil i recaptar fons per la seva lluita.

Aquest curs ens hem organitzat millor, després de les xerrades informatives que han vingut a fer a l’institut personal de Sant Joan de Déu, tenim uns 45 de delegats solidaris de tots els nivells d’ESO i Batxillerat. La funció d’aquests delegats és organitzar una sèrie d’accions de conscienciació per a recaptar diners: esmorzar solidari el Dia Mundial contra el càncer infantil, disseny i venda de punts de llibre, venda d’entrades per la representació teatral de final de curs i la festa Cursa Contra el Càncer Infantil de final de curs.

En el següent enllaç podreu veure tota la notícia de betevé sobre la recaptació de fons per a la investigació contra el càncer infantil.

ACTIVITATS REALITZADES:

• Esmorzar solidari

Projecte som solidaris

• Cartell anunciador de la Jornada esportiva i solidària realitzat per un alumne de 2n de Batxillerat de la matèria de Cultura Audiovisual