Mobilitzem la informàtica

Des del curs 2014-15 el centre implementa la proposta didàctica per a l’assignatura optativa d’informàtica de 4t d’ESO al voltant del disseny i programació d’apps de MSchools.

mobilitzem la informàticaAquesta proposta se centra en el disseny i la creació d’aplicacions per a dispositius mòbils, alhora que promou el treball en equip a l’aula i fomenta l’esperit emprenedor entre els alumnes. A més, els estudiants i els docents reben l’orientació d’experts del sector, que participen voluntàriament per millorar els resultats de l’aprenentatge i oferir una visió del sector.

Al llarg del curs els equips formats per grups d’alumnes es constitueixen com una empresa, dissenyen un logo i creen un lloc web. Utilitzant diferents recursos detecten necessitats susceptibles de ser resoltes amb una App, escullen la més adient i dissenyen una App com a solució. Finalment han de programar i crear l’APP, preparar els materials per fer una campanya publicitària (pòsters, vídeos i presentacions de diapositives) i fer un estudi comercial.

Algunes de les millors App creades pels nostres alumnes les podeu veure en els llocs web de les seves empreses:

Com a acte de cloenda del curs, els promotors del programa mSchools convoquen el “Concurs d’apps Mobilitzem la Informàtica” dirigit a tots els centres que han dut a terme aquesta proposta.